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King Tig3r

Forgotten Hope Secret Weapons v0.5 released

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Après une longue attente, Forgotten Hope : Secret Weapons dévoile enfin la version 0.5. Beaucoup d'efforts ont été fait pour améliorer encore les effets spéciaux de ce mod qui pousse le moteur de Battlefield 1942 dans ses derniers retranchement, la balistique a été revue, davantage de chars ont le choix entre les obus HE et AP, et de nouveaux véhicules font leur apparition (dont le mythique Panzerkampfwagen VIII Maus, ses 188 tonnes, son canon de 128mm qu'il partage avec le JagdTiger, sa capacité à écraser les chars ennemis, vidéo à l'appui !!).

<iframe width="480" height="360" src="http://www.youtube.com/embed/hfYGzwgO7HI?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>


Une version brève du changelog est consultable en anglais dans les commentaires. Pour une version plus détaillée, veuillez vous rendre sur le site du mod, mais je vous préviens c'est en japonais, alors je vous souhaite bien du courage !! Le mot de passe permettant d'extraire les fichiers n'a pas encore été dévoilé mais il le sera publié ici dès que possible. En attendant voilà les torrents, ainsi que quelques captures d'écran :

Fichiers clients : Fichiers serveurs :
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Mot de passe :
===***TANKSLAYER***===


Petit rappel, pour pouvoir profiter de ce mod, il vous faut : [ Sources : Site du mod ]
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Changelist(English)

 

 + Added

 * Changed

 

////// Vehicles

/// Common

+ added tracer effect for all tank guns and AA guns

* small caliber machinegun tracer effect tweaked

+ Added random APCR/APDS rounds for some guns

+ Added sloped armor effect for almost all tanks

+ maximum thickness of armor material was increased to 800mm from 250mm

+ revise AP and HEAT shell's anti tank damage

+ HE shell damage for soft target slightly reduced

+ Added HEAT shells to howitzer tank

+ Howitzer's HEAT shell trajectory improved

+ Now almost all StuGs and Field medium caliber AT guns can select AP/HE rounds

+ field gun, howitzer and cannon's trajectory tweaked

+ remove self-propelled gun and mobile artillery's recoil

+ added time limited rapid firing ability on self-propelled artillery

+ tweaked all artillery accuracy and reload time except naval guns

+ tweaked all artillery reload time except naval guns

+ revise all tank's hit points

+ add artillery spotter for some tanks

+ increase electric driven tank's mobility

+ APC's mg deploy are now changed to MG kit

+ mg deploy kits can select tripod's height from three form

* APC's mobility and hit points increased

* submarine's surface speed increased

+ added sonar noise to submarines

+ add aircraft's gun sights on nose camera

+ add "kanji" character for Japanese language kill log

* re-model some tank's gun and hull machinegun sight

* increase repair radius of armored recovering vehicle from 8m to 15m

 

/// USA

+ M2A1 Light Tank

+ M2A4 Light Tank

+ M5A1 Light Tank

+ M8 HMC

+ M8A1 GMC

+ T23E3 Medium Tank

+ T26E2 Heavy Tank

+ T29 Heavy Tank

* LVT-4

Added side mg and hull mg

+ Maxon M33 12.7mm AA

+ Maxon M45 12.7mm AA

* 40mm Bofors

Overheat rate reduced, Acciracy increased

* Atlanta

Side 5inch turret traverse angle increased to 170 degree from 150 degree

tweak maximum speed

* Enterprise

tweak maximum speed

* F8F Bearcat

tweak maximum speed and mobility

change armaments to high rate 20mm AN-M3

* WACO Glider

disable mini-map icon visibility

2nd seat can put jeeps

* Sherman DD Amphibious Tank

despite it can't fire while swimming in real life, in FHSW, it can be

* P-38

high altitude performance improved

* P-47

high altitude performance improved

* P-51H

high altitude performance improved, change armaments to high rate 12.7mm AN-M3

 

/// UK

+ Churchill (with Applique Armor)

+ Churchill ARV

+ Churchill Kangaroo

+ Matilda II with 6pdr

+ Maxon Polsten 20mm AA

* Churchill (include current variants)

add smoke shell thrower* L-Class Destroyer

tweak maximum speed

+ Valentine VIII

+ Valentine VIII Gap Juming Tank

+ Mosquito FB Mk.VI

+ Mosquito FB Mk.XVIII

* Beaufort

slightly increased maximum speed and mobility

* Willy SAS

disable mini-map icon visibility from axis team

add ammo box and special demolition kit spawner

* Universal Carrier

Armed variants now can driven and fired by 1st seat

 

/// FRE

+ Renault.R35(Late, With 37mm L/33)

 

/// GER

+ PzKpfw II Ausf G

+ PzKpfw II Ausf L Luchs

+ PzKpfw II Ausf M

+ Panzerjager 1c

+ PzKpfw VI Ausf E Tiger mit 8.8cm KwK43

+ Maus Heavy Tank

it can "road kill" enemy tanks

+ Sturm Panther

+ JagdPanther (improved)

this vehicle has 5 rounds self reloader

+ PzKpfw VI Ausf B Tiger II(improved)

+ JagdTiger GT102 Gas turbine

* Ferdinand/Elephant (by Purity)

divide ferdinand from elephant

add pistol ports

* Puma

torque improved. backword speed is now same to forward speed

+ 12.8cm K81 (Re-Modell of ML-20 from Battlegroup42 MOD)

+ 3cm Flak103/38

* 37mm M42 AA

Overheat rate reduced, Acciracy increased

* Ju88G-7

mobility and high altitude performance improved

change armaments to ultra high rate MG213

* PzKpfw 38(t)

change coaxial machinegun from MG34 to MG37(t)

* Bismarck

tweak maximum speed

* Hs129

slightly reduce durability

 

/// ITA

* AS42 Sahariana

tweak maximum speed at 80km/h

Added MG deploy

 

/// JPN

+ Chi-nu Kai (with Type5 Mod1 Autoloader Gun)

+ Type5 Ho-Ru 4.7cm ATSPG

+ Type5 Ho-Chi 15cm SPG

+ Chi-ha APC

+ Ha-Go(Late)

+ Expelimental HighPower 10.5cm L/65 Gun

+ Type4 TankMG

* Type97 TankMG

Magazine size changed to 20 rounds

+ Agano Class Light Cruiser

+ Oyodo Class Light Cruiser

+ I-58 Submarine

 

/// RUS

+ IS-3 Heavy Tank

+ IS-3-D-30 Heavy Tank (IS-3 with 122mm D-30 tank gun)

+ ISU-T ARV

+ ISU APC

+ T-28 Medium Tank

+ T-28-85 Medium Tank

+ T-28-95 Medium Tank

+ T-28E Medium Tank

+ T-29 Medium Tank

+ T-40 Amphibious Tank

+ T-40 PT-23TB Amphibious Tank (T-40 with 23mm PT-23TB tank gun)

+ S-51 203mm SPG

* M1939 37mm AA

Overheat rate reduced, Acciracy increased

+ 85mm 52-K AA Gun

+ 122mm A-19 Gun (Re-Modell of ML-20 from Battlegroup42 MOD)

+ 152mm ML-20 Howitzer (from Battlegroup42 MOD)

+ IL-4 Medium Bomber

+ IL-4 VAP500 Special Napalm

+ I-153 Fighter

+ I-195 Fighter

+ TB-3 Zveno Project

+ TB-3 Airborne Tank Transporter

* KV-8 Flamthrower Tank

Armor thickness increased same to KV-1(M1942)

* T-35 Heavy Tank

Protection against explosives increased

 

/////// Hand Weapons

+ revise some weapon animation

+ set initial bullet dispersion when change weapons to laying fire mode

+ all bullet damages recalculated

+ Tweak random weapons percentage

+ Increase splash radius of shoulder-launched anti-tank weapon

+ Improve aiming time of shoulder-launched anti-tank weapon

* fixed soldier foot sound

* TNT

Detonator is now set on weapon slot 7

* Remove suppression effect

 

 

///USA

+ Re-model Soldier equipments models

 

/// UK

* No.82 Gammon

increase throwing range

* De Lisle Carbine

reduce dispersion when soldier is moving, increase rate of fire

 

/// GER

+ Panzerfaust150

+ Panzerfaust250

+ Brandfaust

+ Flammfaust

+ Gasfaust

 

/// HUN

* Mannlicher 35M

Re-Modelled (by Hungarian Front MOD)

 

// ITA* Carcano M38

Accuracy improved, Muzzle velocity reduced

 

/// JAP

+ 70mm Ro-Ta-Ho Rocket Launcher

+ 90mm Ro-Ta-Ho Rocket Launcher

* Type92 HMG deploy kit

scoped version added

 

/// RUS

+ DShK38 HMG deploy kit

 

Il faudrait que je me renseigne pour savoir si le FH mappack #6 est nécessaire.

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haaann le MAUS !

 

Et là tous ceux qui ont joué un minimum à World Of Tanks se rappellent la première fois où ils sont tombé nez à nez avec ce monstre. Il y avait des morceaux de mon char aux quatres coins de la map :rip_1:

 

Il a vraiment l'air intuable sur le trailer !

 

Par contre niveau musique, j'ai les oreilles qui saignent. C'est une autre culture... :D

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il a l'air de roxer,mais la musique donne envie de pleurer..

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Grâce a Somua j'avais découvert Desert Storm pour BF2 puis Forgotten Hope quelle merveille ça a été puis la claque avec FH2.

 

Je trouve génial que la passion de ces moddeurs soit toujours intact et qu'ils continuent a faire vivre FH2.

J'avoue avoir lâché BF2 pour BFBC2 et BF3 mais ce dernier me déçoit quand même malgré beaucoup de Fun je le trouve moins bien que ce qu'il aurait dû être...enfin bref je ne vais pas lancer le débat sur BF3. Ahhhrrrghh Un FH sur moteur Frostbite 2 ce serait....croire au père noël oui je sais mais j'ai mon côté Peter Pan que voulez-vous. :bleh:

 

Ceci pour dire, non parce que si, y a un but a tout cela. C'est que cela donne furieusement envie de replonger dans Forgotten Hope avec les deux dernières News (P/s Oui je sais que ce dernier Mod est sur 1942 et que ce n'est pas ceux de FH qui l'ont fait , mais une envie de témoigner un brin de sympathie quand même, na! non mais oh... et puis Zut).

 

Longue vie à FH

Edited by Dephrone
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Mot de passe disponible ! Et ajout de nouveaux liens de téléchargement.

Si vous aviez déjà installé une version antérieure, alors il faut supprimer les dossiers nommés FHSW (voire STFHSW si vous aviez le pack sons et textures en plus), présent dans EA Games/Battlefield 1942/Mods

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